Dag 26 - Mole National Park

1 augustus 2016 - Kumasi, Ghana

Vanochtend stonden we om 7 uur klaar voor de loopsafari. Het had vrijdag behoorlijk hard geregend, waardoor veel van de paden vol waren gelopen met water. Gelukkig zijn we gister niet meer gaan lopen, want toen kwam het water blijkbaar tot je knieën. Het begin ging heel soepel, maar al snel stonden we met onze voeten onder water. Het park was door de regen wel heel mooi groen en we hebben weer de nodige antilopen, apen en waterbokken gespot. Op een gegeven moment werd de gids gebeld over olifanten die zich aan het wassen waren bij een van de poelen. Toen zijn we door onze chauffeur opgepikt en daar naartoe gereden. Sommige van de olifanten waren zich nog aan het wassen, of in het water aan het spelen en anderen stonden al lekker aan de bomen te plukken. We konden heel dichtbij komen en uitgebreid foto's maken, want ze bleven lekker staan. Dit was echt fantastisch om te zien!
Na de loopsafari konden we nog even zwemmen, maar helaas moesten we daarna toch weer richting Kumasi. De terugweg vanuit het noorden zou 9 uur duren, maar helaas had ons busje onderweg pech waardoor het iets langer duurde. Morgen wordt ik geïntroduceerd bij Manhyia district hospital