Dag 36 - Theater

11 augustus 2016 - Kumasi, Ghana

Vandaag hebben we weer 3 keizersnedes gezien, bij een van de keizersnedes haalde de baby niet meteen adem, maar de midwife deed niks. De anesthesioloog heeft toen ingegrepen waarna alles gelukkig weer goed was.
Vervolgens mocht ik assisteren bij het verwijderen van een gezwel op een vinger. Dr. Opoku deed de operatie en hij heeft tijdens de operatie een heel college gegeven over de beste hechttechnieken en welke incisies in dit geval het best zouden zijn.
Daarna mocht Jantine assisteren bij het verwijderen van een bultje op de lip van een jonge jongen.
'S avonds zijn we gaan stappen met de hele groep. Eerst gingen we naar firecity, maar aangezien donderdag niet echt een stapavond is, was het daar niet echt druk. We hebben daar een drankje gedronken en je kon er waterpijp roken. Daarna zijn we naar vienna city gegaan, een andere club. Toen ik de taxi uitkwam zag ik meteen het bordje met de dresscode: geen mouwloze shirtjes, geen korte broek en geen slippers. Helaas had ik dat dus allemaal aan en de bouncer had dat ook gezien, maar volgens mij vond hij het eerder grappig dan erg en ik mocht er gewoon in. Bijna iedereen had ook een korte broek aan en de Ghanese vrouwen droegen allemaal ieniemienie jurkjes. Morgen kunnen we 'uitslapen' omdat we dan weer een outreach hebben.