Dag 38 - Butterfly forrest

13 augustus 2016 - Kumasi, Ghana

Vandaag zijn we naar butterfly forrest geweest, wat op ongeveer een uurtje rijden van Kumasi ligt. Helaas is het vlinderseizoen nog niet echt begonnen, dus we werden gewaarschuwd dat er op het moment nog niet heel veel vlinders zouden zijn. Op de oprit naar butterfly forrest kwamen we echter al super veel mooie exemplaren tegen. Jammer genoeg was het echt onmogelijk om goede foto's te maken.
Bij butterfly forrest kregen we ook een rondleiding door het bos, waar bomen met allerlei geneeskrachtige werkingen staan. We kregen uitgebreide uitleg over waar de verschillende bomen voor gebruikt werden, de bladeren konden bijv. zorgen voor verminderen van diarree terwijl de bast zou werken tegen longproblemen. In het bos waren niet veel vlinders, maar toen we uiteindelijk bij de tuin aankwamen, waar super veel mooie bloemen stonden, zagen we ook heel veel mooie en grote vlinders.
'S avonds zijn we gaan stappen in Kumasi. De taxi chauffeur die ons het laatste stuk naar butterfly forrest bracht, vertelde dat er vanavond in Kumasi een concert zou zijn van Shatta Wale, een van de bekendste Ghanese artiesten. We waren sowieso al van plan om uit te gaan in Kumasi, omdat het donderdag zo rustig was. We zijn eerst met een grote groep uit eten geweest en daarna hebben we gekeken bij het concert. Het concert was namelijk gratis en vlakbij het stadion, waar ook andere leuke clubs zijn. Shatta wale kwam helaas pas super laat op de avond, dus hebben we besloten om maar gewoon naar een club te gaan. We gingen weer naar firecity wat nu wel super druk was! We hebben dit keer tot in de vroege uurtjes doorgefeest en gaan morgen lekker uitslapen.