Dag 1 - Aankomst Accra

7 juli 2016 - Accra, Ghana

Noor en ik zijn inmiddels veilig aangekomen in Accra! Ik had niet echt een duidelijke voorstelling van hoe het hier zou zijn, maar toch is het totaal anders dan ik had verwacht! Langs de wegen zie je palmbomen en cactussen. De taxichauffeur toeterde ongeveer 24/7 want van een pijl uitsteken hebben ze hier nog niet gehoord.
We zitten op het moment in het hostel, wat er heel goed uitziet, maar het staat midden tussen de hutjes en zogenaamde 'winkeltjes'. De geiten lopen heel relaxed over straat net als de kippen en af en toe een verdwaalde hond. Het lijkt of alle vrouwen hier met een klein kindje op hun rug lopen die, hoe jong ze ook zijn, make-up op hebben, zowel de jongetjes als de meisjes. Verder lopen ze hier allemaal met een enorme bak op hun hoofd die volgepropt zit met van alles en nog wat. Toch zie je ook veel kinderen hier in hele nette uniformen richting school gaan! De rest heeft vooral vrolijke, typisch Afrikaanse kleding aan, lange gekleurde rokken en jurken, en af en toe zie je ook Ghanesen in westerse kleding zoals spijkerbroeken en t-shirts voorbijkomen.
Verder hebben we nog niet veel gezien, maar ik hou jullie op de hoogte! x

1. Nicoline Springorum:
    7 juli 2016
    Hé Joost wat een leuke site met foto's en reisverhaal. Het klinkt ook wel echt anders dan Zuid Afrika maar het lijkt veel meer op de "markt" in Livingstone? Dank voor je app. Ik ben benieuwd naar je nieuwe belevenissen in Ghana. liefs mam
  2. Daan Kranendonk:
    7 juli 2016
    Hey Mosi, fijn dat je zo goed bent aangekomen. Klinkt goed en veilig. Geniet ze !!