Dag 9 - Child ward

15 juli 2016 - Cape Coast, Ghana

Vandaag is alweer ons laatste dagje op de child ward, volgende week zullen we beginnen op de labor ward.
We hebben met de arts mee kunnen kijken bij alle consulten, deze zijn grotendeels in het Twi, maar bij elk consult legde de arts het ons in het Engels uit. Ook alle patiënten die opgenomen zijn op de afdeling moeten elke dag naar het consult, in plaats van dat de arts een ronde loopt op de zaal. We hebben van alles voorbij zien komen, maar het vaakst is er sprake van ondervoeding, malaria of gastro-enteritis.
De toestand van een van de ondervoedde patiëntjes was plots erg verslechterd, zij is met de ambulance afgevoerd naar het teaching hospital, dit is het grootste ziekenhuis van Kumasi en ligt vlakbij het MCHH.
Het was vandaag de laatste dag voor alle verpleegsters in opleiding, dus werden er uitgebreid foto's gemaakt met ons.
We zijn vandaag zelf ook iets eerder gestopt in het ziekenhuis om vast richting Cape Coast te vertrekken. Hier gaan we een weekendje heerlijk relaxen! Ons hostel ligt aan het strand en morgen schijnt het mooi weer te worden. Zondag willen we naar Kakum National Park wat ongeveer 1 uur rijden is vanaf Cape Coast.