Dag 10 - Cape Coast

16 juli 2016 - Cape Coast, Ghana

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel uitgevoerd! Gisteravond was er muziek in het hostel en hebben we lekker staan dansen met z'n vijfen. Vandaag hebben we uitgeslapen en zijn we gaan bakken op het strand! De meeste Ghanesen zijn bang voor water, blijkbaar kunnen alleen de vissers hier zwemmen. We hadden het strand bijna voor onszelf, alleen werden we soms gestoord door de kinderen die hier rondlopen.
Het lijkt hier vaak half bewolkt, maar toch is de zon heel fel! We zijn dan ook allemaal een beetje (en sommige best heel erg) verbrand, ondanks het goede smeren met zonnebrand!
Na het strand zijn we naar Cape Coast Castle gelopen, dit zit vlakbij het hostel. In Cape Coast Castle werden vroeger door de Britten slaven verhandeld, gevangen gehouden en via de Atlantische Oceaan getransporteerd naar Engelse kolonies. We waren hier pas om half 5 terwijl het om 5 uur zou sluiten, dus gaan we nog een keer terug voor de rondleiding.
We hebben in een strandtentje gegeten en zijn daarna in het hostel nog gaan kijken naar het optreden van die avond!

1. Daan Kranendonk:
    18 juli 2016
    gaaf Josi
  2. Stefanie:
    18 juli 2016
    Hee josie
    Wat een leuke verhalen allemaal! Ik wist niet dat je elke dag wat blogde, dus had een hoop In te halen haha. Je maakt veel indrukwekkende dingen mee zeg!
    Nog een heeeele fijne tijd!
    Liefs Stevie (nu lekker aan het leren over tropische ziekten in het tropische NL)